next up previous contents
次へ: 先行研究と追加実験の比較 上へ: 先行研究と提案手法の人手評価 戻る: 先行研究と提案手法の人手評価   目次

翻訳結果の例

従来手法と提案手法の翻訳結果の例を示す.表7.4に提案手法が優れていると判断した例を示し,表7.5に提案手法が劣っていると判断した例を示す.


表: 提案手法が優れていると判断した例
入力文 きょう は バスケットボール の 練習 が ある 。
参照文 Today we have basketball practice .
先行研究 There is a basketball for the today .
提案手法 There is a basketball practice today .
入力文 この 国 で は 情報 は 自由 に 流れる 。
参照文 In this country data flows freely .
先行研究 Information flows in this country is at .
提案手法 Information flows in this country free .
入力文 アメリカ や イギリス で は 、 第 一 次 世界 大戦 の とき に 、
  燃料 の 節約 を 目的 に 導入 さ れ た 。
参照文 The United States and Britain introduced the system
  during World War I to conserve fuel .
先行研究 In the United States and Britain ,
  at the end of World War was introduced to save and fuel .
提案手法 In the United States and Britain ,
  at the end of World War I was introduced to save and fuel .


表: 提案手法が劣っていると判断した例
入力文 ポルシェ が その クラス で 優勝 し た 。
参照文 The Porsche won its class .
先行研究 The Porsche won the championship in the class
提案手法 The ポルシェ won the championship in the class .
入力文 この 仕事 は 細心 の 注意 を 要する 。
参照文 This work needs close attention .
先行研究 This task requires a meticulous attention .
提案手法 This task requires a religious attention to detail .
入力文 それ は 実質 的 に は 変わら ない 。
参照文 It is the same in substance .
先行研究 It is essentially the same .
提案手法 It is essentially a has not changed .
入力文 アメリカ の 大学 は 学校 ごと に マスコット が ある 。
参照文 In America , there is a school mascot for every university .
先行研究 There is an American university mascot each school .
提案手法 There is an American university マスコット each school .
入力文 何 千 人 も の デモ 隊 が 街頭 で 抗議 デモ を し た 。
参照文 Thousands of demonstrators protested in the streets .
先行研究 The demonstrators thousands of protest demonstrated on the street .
提案手法 The demonstrators demonstrated the street lights of thousands of protest .


next up previous contents
次へ: 先行研究と追加実験の比較 上へ: 先行研究と提案手法の人手評価 戻る: 先行研究と提案手法の人手評価   目次
平成24年3月23日